INHOUSE GRAPHIC

Logo design og visuel identitets skabelse.

Dette var et projekt i forbindelse med rebranding af Inhouse Graphic.
Inhouse Graphics logo havde brug for en opdatering, derfor skulle jeg tilbage på tegnebrættet for at kreere et nyt logo der har et tidsløst design, så det også er fremtidssikret.
Her fik jeg gjort mig stærkere på den tekniske del bag logo design. Logoet virker både som combination mark og logomark.

DESIGNPROCES

Jeg har været igennem en længere proces for at opnå mit endelige design. Jeg har gjort brug af min effektive workflowproces som består af: Informationssøgning, inspirationssøgning, skitsering og til sidst udformning.

Mockup PSD FREE – iPad Pro + Pencil 2018.jpg

SKITSE

Jeg er ofte begyndt at bruge min iPad til at lave mine skitser, da jeg synes det er dejligt, at man hurtigt kan kopiere og ændre, med de forskellige værktøjer som findes i appen Procreate.

process2.jpg

GOLDEN RATIO OG GRID

For at få den bedste komposition til logoet, har jeg gjort brug at et meget gennemtænkt Grid samt taget højde for the golden ratio, så jeg var sikker på at min logo blev 100% stilrent, så det er æstetisk pænt for øjet at kigge på.

process.jpg

STØRRELSESTJEK

For at være sikker på at logoet virker på alt lige fra en kuglepen, til et kæmpe facadeskilt, var det meget vigtigt at afprøve de forskellige størrelser, for at se om det stadig er synligt helt ned i de små størrelser.

Next
Next

THE COFFEE FACTORY